Методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти (лист ІІТЗО від 05.06.2013 р. №14.1/10-1685)
Про навчальні програми з позашкільної освіти (лист МОН від 19.08.2014 р. № 1/9-417)
Про навчальні програми та навчальну літературу з позашкільної освіти, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в закладах позашкільної освіти в 2018/2019 навчальному році (лист МОН від 05.07.2018 р. № 1/9-423).
Еколого-натуралістичний напрям
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. 1 рік навчання. Початковий рівень. Обсяг навчальних годин – 36 год (1 год/тиждень). Вікова категорія вихованців –1-10 років.
Еколого-патураліспшчпий напрям позашкільної освіти. Еколого-біологічний профіль. 2 роки навчання (початковий – 144 год (4 год/тиждень) та основний – 216 год (6 год/тиждень). Вікова категорія вихованців – 12-15 років.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. Еколого-біологічний профіль. 2 роки навчання (основний та вищий рівні). Обсяг навчальних годин – 216 год (6 год/тиждень). Вікова категорія вихованців — 14-17 років.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. Еколого-біологічний профіль. 2 роки навчання Початковий рівень -144 год (4 год/тиждень), основний рівень – 216 год (6 год/тиждень). Вікова категорія вихованців – 11-15 років.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. Еколого-біологічний профіль. 2 роки навчання (основний рівень – 144 год (4 год/тиждень) та 216 год (6 год/тиждень). Вікова категорія вихованців – 12-16 років.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. 1 рік навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год. (основний рівень). Вікова категорія вихованців – діти віком від 13 до 15 років.
Навчальна програма «Людина і довкілля» орієнтована на системне і цілісне запровадження в практику роботи позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного напряму навчально-методичних матеріалів комплексу «Зелений пакет».
Навчальна програма «Людина і довкілля» орієнтована на системне і цілісне запровадження в практику роботи позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного напряму навчально-методичних матеріалів комплексу «Зелений пакет».
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. Еколого-біологічний профіль. 2 роки навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год. (початковий рівень). Вікова категорія вихованців – діти віком від 7 до 10 років.
Переорієнтація змісту позашкільної освіти на цілі сталого розвитку передбачає пізнання дітьми навколишнього середовища свого міста чи села, своєї малої батьківщини, проблем і перспектив свого біорегіону. На таких засадах розроблено навчальну програму «Природа рідного краю», яка спрямована на реалізацію в гуртках еколого-натуралістичного напряму закладів освіти.
Навчальна програма побудована за лінійно-концентричним принципом. Вона передбачає вивчення компонентів неживої і живої природи, роботу над екологічними, дослідницькими, творчими, інформаційними, прикладними проектами, проведення фенологічних спостережень, дослідницької роботи.
Переорієнтація змісту позашкільної освіти на цілі сталого розвитку передбачає пізнання дітьми навколишнього середовища свого міста чи села, своєї малої батьківщини, проблем і перспектив свого біорегіону. На таких засадах розроблено навчальну програму «Природа рідного краю», яка спрямована на реалізацію в гуртках еколого-натуралістичного напряму закладів освіти.
Навчальна програма побудована за лінійно-концентричним принципом. Вона передбачає вивчення компонентів неживої і живої природи, роботу над екологічними, дослідницькими, творчими, інформаційними, прикладними проектами, проведення фенологічних спостережень, дослідницької роботи.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти.. 1 рік навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год. (вищий рівень). Вікова категорія вихованців – діти віком від 15 до 17 років.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
Екологізація змісту програми сприяє формуванню у вихованців цілісного та всебічного сприйняття природи, вміння бачити взаємозв’язки, взаємозалежності всіх складових природи, суспільства та довкілля; формуванню відповідального ставлення до природи і готовності до активної охорони; усвідомлення дотримання природоохоронного законодавства.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з відповідних тем.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
Екологізація змісту програми сприяє формуванню у вихованців цілісного та всебічного сприйняття природи, вміння бачити взаємозв’язки, взаємозалежності всіх складових природи, суспільства та довкілля; формуванню відповідального ставлення до природи і готовності до активної охорони; усвідомлення дотримання природоохоронного законодавства.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з відповідних тем.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. 1 рік навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год. (вищий рівень). Вікова категорія вихованців – діти віком від 15 до 17 років.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
Навчальний зміст програми побудований за концентрично-блочним принципом. Вона передбачає вивчення розділів – одноклітинні організми; багатоклітинні безхребетні; хордові тварини. В межах програми виділяються розділи, присвячені різним таксонам відповідно до сучасної класифікації безхребетних та хордових тварин.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з відповідних тем.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
Навчальний зміст програми побудований за концентрично-блочним принципом. Вона передбачає вивчення розділів – одноклітинні організми; багатоклітинні безхребетні; хордові тварини. В межах програми виділяються розділи, присвячені різним таксонам відповідно до сучасної класифікації безхребетних та хордових тварин.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з відповідних тем.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. 1 рік навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год. (вищий рівень). Вікова категорія вихованців – діти віком від 15 до 17 років.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
Мета програми: сформувати цілісне уявлення про будову та функції організму людини.
Крім теоретичних занять, передбачено проведення лабораторних робіт, демонстрацій експериментів, екскурсій до науково-дослідних установ. Належна увага приділяється розвитку особистості та реалізації творчих здібностей вихованців.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з відповідних тем.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
Мета програми: сформувати цілісне уявлення про будову та функції організму людини.
Крім теоретичних занять, передбачено проведення лабораторних робіт, демонстрацій експериментів, екскурсій до науково-дослідних установ. Належна увага приділяється розвитку особистості та реалізації творчих здібностей вихованців.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з відповідних тем.
Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти. 2 роки навчання. Обсяг навчальних годин – 216 год. (вищий рівень). Вікова категорія вихованців – діти віком від 15 до 17 років.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
У змісті програми належна увага приділяється питанням екології, багато з яких спрямовано на формування екологічної культури особистості. До програми входять основи валеології, ознайомлення з якими сприятиме формуванню ставлення до власного здоров’я як першооснови повноцінного життя і творчої діяльності.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, розв’язування задач, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів з тематики розділу, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з тематики розділів.
Навчальна програма реалізується в гуртках еколого-натуралістичного напряму, а також у творчому учнівському об’єднанні вищого рівня – Природничій школі учнівської молоді.
У змісті програми належна увага приділяється питанням екології, багато з яких спрямовано на формування екологічної культури особистості. До програми входять основи валеології, ознайомлення з якими сприятиме формуванню ставлення до власного здоров’я як першооснови повноцінного життя і творчої діяльності.
Суттєвою частиною програми є заняття у дистанційному форматі. Програмою передбачено ознайомлення з презентаціями в форматі PowerPoint, розв’язування задач, виконання графічних завдань з моделювання життєвих циклів організмів, виконання інтерактивних тестів з тематики розділу, ознайомлення з базовими Інтернет-ресурсами з тематики розділів.
«ЮНІ ЛІСІВНИКИ» (автор Зведенюк М. А.) «Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року № 1; лист ІМЗО від 06.06.2018 № 22.1/10-Г-1854).
Художньо-естетичний напрям
Художньо-естетичний напрям позашкільної освіти. Декоративно-ужитковий профіль. 2 роки навчання. Початковий рівень (1 рік навчання) – 144 год (4 год/тиждень), основний рівень – 216 год (6 год/тиждень). Вікова категорія вихованців – 7-14 років.
Художньо-естетичний напрям позашкільної освіти. Початковий, основний та вищий рівні. Обсяг навчальних годин: початковий рівень (1 рік) – 144 год. (4 год./тиждень);основний рівень (4 роки навчання) – 144 год. (4 год./тиждень); 216 год.(6 год./тиждень); вищий рівень (1 рік) – 324 год. на рік (9 год./тиждень). Вікова категорія вихованців – 6-18 років.
Навчальна програма є комплексною, в ній поєднано розмаїття видів декоративно-ужиткового мистецтва як окремих дисциплін, які викладаються з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей. Особливий акцент у змісті програми зроблено на послідовне засвоєння мистецьких стилів та явищ художньої культури через практичне застосування видів та технік декоративно-ужиткового мистецтва у виготовленні стилізованих виробів, присвячених певному періоду української історії, починаючи з давніх часів і до сьогодення.
Навчальна програма є комплексною, в ній поєднано розмаїття видів декоративно-ужиткового мистецтва як окремих дисциплін, які викладаються з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей. Особливий акцент у змісті програми зроблено на послідовне засвоєння мистецьких стилів та явищ художньої культури через практичне застосування видів та технік декоративно-ужиткового мистецтва у виготовленні стилізованих виробів, присвячених певному періоду української історії, починаючи з давніх часів і до сьогодення.
Художньо-естетичний напрям позашкільної освіти. Декоративно-ужитковий профіль. 2 роки навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год (початковий рівень), 216 год (основний рівень). Вікова категорія вихованців – діти молодшого та середнього шкільного віку.
Зміст програми передбачає формування у вихованців стійкого інтересу до декоративно-ужиткового мистецтва в цілому та до мистецтва витинання зокрема; знайомство дітей з різноманітними видами, прийомами та техніками витинанки, розвиток у вихованців творчих задатків і здібностей.
Зміст програми передбачає формування у вихованців стійкого інтересу до декоративно-ужиткового мистецтва в цілому та до мистецтва витинання зокрема; знайомство дітей з різноманітними видами, прийомами та техніками витинанки, розвиток у вихованців творчих задатків і здібностей.
Художньо-естетичний напрям позашкільної освіти. Декоративно-ужитковий профіль. 1 рік навчання. Обсяг навчальних годин – 144 год (початковий рівень). Вікова категорія вихованців – діти молодшого та середнього шкільного віку.
Зміст навчальної програми спрямований на ознайомлення з різними техніками виконання декоративно-ужиткових робіт з соломи: аплікації, солом’яної іграшки, різноманітних виробів з соломи, ужиткового та декоративного призначення.
Зміст навчальної програми спрямований на ознайомлення з різними техніками виконання декоративно-ужиткових робіт з соломи: аплікації, солом’яної іграшки, різноманітних виробів з соломи, ужиткового та декоративного призначення.
Художньо-естетичний напрям. Декоративно-ужитковий профіль . Два роки навчання: початковий рівень – 144 години (4 години/тиждень); основний рівень – 216 годин (6 годин/тиждень). Вікова категорія вихованців – діти молодшого та середнього шкільного віку.
Зміст програми визначається змістовними лініями: ручна обробка паперу та декоративно-ужиткове мистецтво. Результатом реалізації зазначених змістовних ліній буде сформована в гуртківців предметно-перетворювальна компетентність, яка в межах вільних можливостей дасть змогу їм самостійно розв’язувати предметно-практичні та побутові проблеми.
Навчальний матеріал програми диференціюється за видами діяльності, які поступово ускладнюються залежно від просторово-предметних характеристик виготовлення виробів (на площині, об’ємних, з елементами творчості). Види практичної діяльності диференціюються упродовж навчального року та ускладнюються через добір об’єктів праці з урахуванням вікових особливостей вихованців гуртка. Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна перевага.
Зміст програми визначається змістовними лініями: ручна обробка паперу та декоративно-ужиткове мистецтво. Результатом реалізації зазначених змістовних ліній буде сформована в гуртківців предметно-перетворювальна компетентність, яка в межах вільних можливостей дасть змогу їм самостійно розв’язувати предметно-практичні та побутові проблеми.
Навчальний матеріал програми диференціюється за видами діяльності, які поступово ускладнюються залежно від просторово-предметних характеристик виготовлення виробів (на площині, об’ємних, з елементами творчості). Види практичної діяльності диференціюються упродовж навчального року та ускладнюються через добір об’єктів праці з урахуванням вікових особливостей вихованців гуртка. Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна перевага.
Немає коментарів:
Дописати коментар